Poker SM online startar med Frirulle-SM 17.30 på söndag.

Ingen kan väl ha missat att Poker-SM online spelas på Pokerstars och inte heller att SM-veckan startar nu på söndag 28 oktober. Inte heller att SM håller på i en hel vecka och består av 16 olika event. Antagligen inte heller att de sammanlagda garanterade prispotterna i samtliga SM-eventen är på över 4 miljoner kronor eller att det finns en total ranking som kan ta dig hela vägen till Poker-SM live på Malta. Att den garanterade prispotten i main event (4-5 nov) är på härliga $375.000 är vi däremot helt säkra på att ni vet. Inte så dumt va?

Vi har dock ytterligare en kanin att plocka ut hatten. Frirulle-SM 2012 kl 17.30 på söndag 28 oktober!

Japp, det är precis vad ni tror och vad det låter som. Ett SM-event i poker, som är helt gratis att spela. Och det finns vinster att vinna förutom äran. Våra vänner på Pokerstars har adderat inte mindre än 20 priser som delas ut enligt denna modell:

1:a – 10:e pris: Online SM Main Event $215-ticket
11:e – 20:e pris: Online SM $109-ticket

Som inte detta vore nog så adderar vi också ett Paket till Live-SM Main Event (inköp, resa och boende) värt €1500 till den bäst placerade SvePof-medlemmen i turneringen. Som ni vet så är det inget tvång att vara med i förbundet för att spela SM men det finns flera fördelar med att vara det, en av dem är det här.

Så, om vinnaren av turneringen är medlem i SvePof så får han paketet och annars går turen vidare till nästa på listan osv osv. Man måste vara medlem (fyllt i ansökan här eller mailat medlem@svenskapokerforbundet.se) innan 18:00 på söndag 28/10 för att detta ska gälla. Man kan alltså inte spela klart turneringen och sedan bli medlem.

Turneringen kommer upp inom kort i Pokerstars-klienten och hittas, som resten av SM-eventen, under Turnering – Regional och turneringen heter SvePof-SM Freeroll.

Nämnde jag att den var gratis att spela? Och att man kan vinna inträde till main event i både SM Online och SM Live? Med sådana extra priser borde man ju bli medlem, vilket man enklast blir här.

Frirulle-SM ingår, precis som Ladies event, inte i rankingen.
Pokerstars kommer kontakta vinnaren och sedan kontrollera huruvida den personen är medlem med oss på förbundet.
SvePof meddelar via sin hemsida (här) när vinnaren är kontaktad och priset utdelat.
Eventuell vinstskatt betalas av spelaren själv.