Poker-SM online dag 2

Poker-SM online 2012 som spelas på Pokerstars fortsatte igår måndag med två nya event. Först ut vid 19:00 var NLH Deepstack ($10,000 Gtd) som är ett tvådagarsevent. Deepstack-eventet drog 361 till start på den virituella filten vilket ger en total prispott på $36,100. Turneringen spelas färdigt idag. Lite senare på kvällen, vid 20:00, drog PL Omaha Hi/Lo ($5,000 Gtd) igång och detta event drog 140 deltagare. Ännu fler krossade garantisummor, vår fjärde svenska mästare och ett Deepstackevent som går vidare på tisdagen med 19 spelare kvar. En ganska bra måndag på Online-SM tycker jag.

#3 NLH Deepstack – 361 spelare
Nuvarande ställning innan nivå 26: 4k/8k med 1k ante. 19 spelare återstår
1. Jakezesnake – 637418
2. HighTimesSwe – 603537
3. Duuglas – 430899
4. Hittemask – 408870
5. mrG01R4NG – 389056
Deepstackeventet spelas vidare idag och vi är redan i pengarna. 19 spelare återstår och förutom SM-titeln så spelar de om ett förstapris på $6 985. Jakezesnake leder just nu strax före HighTimesSwe men det finns gott om kompetenta spelare kvar i fältet. Turneringen återupptas kl 19:00 ikväll.

#4 PLO Omaha Hi/Lo – 140 spelare
1. S-Mattson – $3 220
2. Snusarn – $2 240
3. Tiltkorv – $1 701
4. mannimo – $1 260
5. elanja – $840
Kvällens vinnare och svensk mästare i PLO Omaha Hi/Lo blev Stefan ”S-Mattsson” Mattsson från Södertälje som tog hem titeln i kamp med 139 andra spelare. Vi fick tag på Stefan en väldigt kort stund direkt efter segern och han låter meddela att det ”känns jävligt bra”, att han inte brukar spela så mycket PLO8 men turneringspoker är något han spelar ganska ofta. Vi som redan noterat Stefans namn bland de som tidigt kvalificerade sig för Poker-SM Live på Malta är inte det minsta förvånade att han tidigt plockade upp en SM-titel. Stort grattis till SM-titeln och vi ses på Malta helt enkelt.

Leaderboard
I player of the series har nu ”robinho” tagit en tidig ledning med 3 event spelade. Top 4 ser ut såhär och ni hittar regler och hela leaderboarden här:
1. robinho – 25 poäng
2. DEERDAJO – 20 poäng
2. S-Mattson – 20 poäng
4. eiden89 – 19 poäng

Ytterligare info om Poker-SM Online
Styrelseledamot Shahin Baharan skriver SM-bloggen här
Pokerstars blogg följer Poker-SM online här
Poker.se kör en liverapportering här och har en forumtråd här
Aftonbladet Poker följer SM här

Dagens event