Poker-SM online dag 3

Poker-SM online 2012 som spelas på Pokerstars drog igår tisdag igång den tredje dagen av denna pokerfestival. Först ut var Deepstack-eventet som spelades klart med de återstående 19 spelarna. Kl 19 startade ett av de riktigt klassiska eventen, nämligen mörkpokern, och det blev en inte speciellt förvånande segrare i ”götene” som tog hem SM-titeln i kamp med 98 spelare. Kl 20 drog Shootout-eventet igång och vi får nog säga att det var ännu en förhandsfavorit som tog hem segern, denna gång i kamp med 144 spelare. 3 nya SM-segrare och fortsatt bra med folk i turneringarna. Svensk poker är välmående och det gör det till en riktigt bra tisdag tycker jag.

#3 NLH Deepstack – 361 spelare (19 kvar till dag 2)
1. Jakezesnake – $6 985
2. TiltMe666 – $5 234
3. Hittemask – $3 971
4. HighTimesSwe – $2 978
5. Taal – $2 057
Jakezesnake ledde efter dag 1 och höll ledningen hela vägen in i mål. Jakezesnake som egentligen heter Jacob och kommer från Lund är vår senaste SM-vinnare. Han är inte ovan vid större turneringar online trots sin unga ålder av drygt 20. Vi fick en kort pratstund med honom efter segern och han är glad att segern kom just i Deepstack vilket är något han sett fram emot extra. Han hoppas komma till Live-SM på Malta genom att vinna Player-of-the-year-priset och ja, detta var ju en bra start på det.

#5 Mörkpoker – 98 spelare
1. götene – $2 600
2. Bjoelle – $1 750
3. pistol_Inger – $1 300
4. SvSLasse – $850
5. skogis – $650
Svensk mästare i Mörkpoker online 2012 är Kenneth ”götene” Lundgren och det var verkligen på tiden att det blev en SM-titel. Kenneth har varit med länge på mörkpoker-scenen och har 3 st top-3-placeringar i Live-SM (2:a 1996, 3:a 2010 och 2:a 2011). Stort grattis och vi hoppas att vi ses på Malta.

#6 TNL Shorthanded Shootout – 144 spelare
1. MrAndreeew – $3 168
2. SUNDAYKING – $2 210
3. MattaTott – $1 656
4. krutgubben – $1 152
5. Killberry – $864
Läser man diverse rapporteringar från storturneringar online så är det inte sällan som nicken ”MrAndreeew” och ”SUNDAYKING” dyker upp och det är därför inte med någon större förvåning som vi rapporterar att den senaste SM-vinnaren är MrAndreeew. Han väljer att vara anonym men är med på att vi får berätta att han firar detta i Göteborg. Han spelar, som de flesta kan tänka sig, poker på heltid och har gjort så i närmare 5 år nu. Spelar även en hel del live och kanske dyker upp på Live-SM på Malta. Kanske får vi där chansen att gratulera personligen. Stort grattis.

Leaderboard
I player of the series har ”Obamapoker88” nu smugit upp i ledning efter en imponerande jämnhet i de event som spelats. Ingen seger ännu men alltså ledning totalt. Top 4 ser ut såhär och ni hittar regler och hela leaderboarden här:

1. Obamapoker88 – 33 poäng
2. Jakezesnake – 30 poäng
2. robinho – 30 poäng
4. OldBowler – 28 poäng
4. SUNDAYKING – 28 poäng

Ytterligare info om Poker-SM Online hittar du här
Styrelseledamot Shahin Baharan skriver SM-bloggen här
Pokerstars blogg följer Poker-SM online här
Poker.se kör en liverapportering här och har en forumtråd här
Aftonbladet Poker följer SM här