Poker-SM online dag 6

Matz Svensén och Christer Johansson heter våra senaste svenska mästare. Matz plockade hem turbo-eventet och Christer, som blev player of the year 2011, tog hem stötpoker-eventet.  Poker-SM online 2012 spelas på Pokerstars spelade igår torsdag den 6:e dagen av mästerskapsevent och vi är nu inne på upploppssträckan kan man säga. Vi har nu Omaha, HU, Main event och Highroller kvar och ja, det är många som säger att det börjar på riktigt nu. Riktigt stora garanterade prispotter är det vilket som. Lycka till alla ni som spelar.

#11 NLH Turbo – 163 spelare

1. Sinister72 – $3 504
2. Pokamastah1 – $2 526
3. EgnaOuts – $1 915
4. Llooser – $1 426
5. jonnybulan – $978
163 spelare trotsade X-factor och gjorde upp i turbo-SM. När röken lagt sig i detta snabba event så stod Matz ”Sinister72” Svensén från Hultsfred (ja, precis som Bjoelle) som segrare. Matz, som man ofta träffar på runtom olika turneringar i Sverige och resten av europa, spelar poker på heltid sedan 5 år tillbaka och jag som träffat honom är inte speciellt förvånad över att det är i just Turbo-eventet han tar hem SM-segern. Gambling, gambling som han säger. Kontroll? ”Det är ju en turbo, har man någonsin kontroll?” Matz kommer vi träffa på Live-SM på Malta där han och Bjoelle reser tillsammans. Det blir en tung väska med alla dessa SM-bucklor.

#12 7 Card Stud – 52 spelare
1. lennart – $1 820

2. pda73 – $1 170

3. slimmilkduds – $780

4. rosjon111 – $520

5. MaEmLu – $390

STOR favoritseger för Christer ”lennart” Johansson i sjukorts störpoker måste vi nog säga. Christer ledde nästan från början hela vägen in i mål och det är ganska uppenbart att det lönar sig att ha spelat heltid de senaste 12-13 åren och kanske framförallt att han var aktiv redan innan Texas blev det populäraste spelat. Christer är en av svensk pokers största spelare enligt mig och förra året tog han hem ”player of the year” i SM online. Detta var hans första event för året men han planerar nu spela resten så se upp Bjoelle, ”lennart” är på väg uppåt i rankingen. En annan som är på väg uppåt är ”rosjon111” som igår tog sin andra top-4-placering på två dagar.

Leaderboard
Björn ”Bjoelle” Eriksson leder fortsatt med ”Jakezesnake” på andra plats. Det är fortsatt tätt i toppen och vi har  nu 19 spelare på 25 poäng eller mer.  Top 5 ser ut såhär och ni hittar regler och hela leaderboarden här:

1. Bjoelle – 54 poäng
2. Jakezesnake – 46 poäng
3. R4lti – 35 poäng
4. Obamapoker88 – 33 poäng
4. NEED100KFAST – 33 poäng

Ytterligare info om Poker-SM Online hittar du här
Styrelseledamot Shahin Baharan skriver SM-bloggen här
Pokerstars blogg följer Poker-SM online här
Poker.se kör en liverapportering här och har en forumtråd här
Aftonbladet Poker följer SM här