Frirulle-SM

Den 30e Mars börjar årets Poker-SM Online. Hela schemat för Poker-SM Online hittar du här. Vi kommer precis som föregående år tjuvstarta med Frirulle-SM för våra medlemmar som går den lördagen den 29e mars kl 19.00. Vinnaren tar hem ett paket till Poker-SM Live. Utöver det adderar Pokerstars 10x$215 biljetter, 10x$109 biljetter och 10x$22 biljetter för att spela SM-event.*

Vi har fått en del frågor gällande Frirulle-SM, vi besvarar nedan de vanligaste som inkommit till oss. Har du ytterligare någon fråga går det bra att höra av sig antingen till medlem@svenskapokerforbundet.se eller direkt till oss på facebook.

Jag löste medlemskap under Poker-SM Live förra året, är jag fortfarande medlem?

Svar: Nej. Medlemskap i förbundet gäller per kalenderår, du behöver förnya ditt medlemskap för 2014. Det gör du enkelt via tex paypal här

Jag hittar inte frirullen i klienten, hur hittar jag den?

Svar: Klicka på Turneringar/Tourney>Regional>”Skriv ”SM” i sökfältet” så finns turneringen den 29e mars 19.00. Alternativt sök efter turnering med ID ”883461963”. Notera att registreringen öppnar först 24h innan start, vilket innebär att turneringen står som ”announced” innan det. Detta innebär att du inte ser turneringen om du klickat i ”Show registering and uppcomming only”.

Jag har förnyat mitt medlemskap men har ännu inte fått bekräftelse på att jag är medlem!

Svar: Vi har ett högt tryck på nya medlemmar denna veckan och medlemsansvarig svarar så snabbt han kan. Har din betalning dragits kan du vara lugn. Bekräftelse kommer!

När får jag min vinst i frirullen om jag kommer på prisplats?

Svar: Utbetalningen av SM- biljetterna kommer ske manuellt under måndagen. Vilket innebär att vinnarna av 109$-sidoevent ticket kan välja på de sidoevent som går måndag-lördag med det inköpet.

Får jag använda min vunna biljett till vad jag vill?

Svar: Alla biljetter är SM-tickets, de är alltså giltiga att spela SM-event med. Main Event såväl som Lowroller ticketsen gäller för de unika eventsen. 109$ biljetten går att använda till resterande event med det inköpet.

Jag har inte fått något lösenord till turneringen!

Svar: Turneringen är inte lösenordsskyddad. Av tidigare erfarenhet vet vi att pokerspelare är ute i sista minuten med att förnya sina medlemskap. Det skulle då vara omöjligt för oss att få ut lösenordet till dessa medlemmar. Därför har vi istället en tydlig varningsruta vid registrering  som berättar att det är krav på medlemskap i Svepof och att priserna betalas ut manuellt efter avslutad turnering och verifierade medlemskap.

/*För rätt till de adderade värdena i Frirulle-SM krävs att betalningen för ditt medlemskap är registrerat innan spelstart, dvs 19.00 lördagen den 29e mars. Förnya ditt medlemskap i god tid./