Svepof slår rekord!
Nästan i alla fall, så länge som medlemsregistret har varit korrekt uppdaterat är årets medlemsantal det högsta hitintills – än så länge har förbundet 485 betalande medlemmar och detta är innan året är slut!
Med tanke på vad styrelsen planerar till hösten och med det ökade samarbetet med klubbarna samt ett uppsving i kommunikationen över olika kanaler utåt räknar vi med att nå en bra bit över 500 unika medlemmar innan året är slut.
Svepofs välkomstdisk under SM
Svepof hade en bemannad disk mellan måndag och fredag intill cashiern på nedre plan, vidare var vi nåbara telefon om det skulle behövas.
Dessutom rörde vi i styrelsen på oss runt om i faciliteterna och kunde hjälpa till med logistikfrågor när det väl behövdes.
Jämte Svepofs välkomstdisk satt Andreas från SM-arrangören som delade ut SM-merch till paketvinnare och löste eventuella missförstånd gällande svenska namn i listan över inkvalade och förregistrerade spelare. Det är inte alltid lätt med svenska namn.
Svepof och pokerklubbarna
Under tisdagen samlade klubbgruppen från styrelsen ett gäng spelare som driver klubbar till en gemensam lunch där man under avslappnade former kunde äta en god mexikansk lunch och prata om de olika utmaningarna klubbar står inför och om olika frågeställningar som är av betydelse för våra viktiga partners.
Ett bra utbyte av information som dokumenteras och läggs till Svepofs handlingar när det väl är sammanställt.
Under veckan lärde vi att känna ytterligare klubbreppar som gav oss inblick i deras verksamheter och visade stort intresse i hur ett samarbete med förbundet skulle kunna se ut.
Det visade sig också i hur många klubbreppar som var med på Klubbmästarskapet, hela 21 olika klubbar var reppade på plats!
Liverapportering från SM
Svepof och arrangören bestämde tidigt att den traditionella liverapporteringen inte längre är lika relevant. Detta är något man ser över flera globala events, balansen mellan output och besökare är skev och den resursen man lägger ner på att producera text material blir inte lika nödvändig eller svår att motivera.
Med det sagt, output av visuelltkontot har aldrig varit så stort som under detta SM. Det har tryckts ut reels, stories och bilder konstant över flera kanaler.
Löpande turneringsinfo har varit tillgängligt via den nya plattformen PokerLens som allt fler live events använder sig utav. Dit kan alla intresserade söka sig för att hitta information om vilka spelare som är kvar i turneringen, hur mycket marker de har och hur de ligger till jämfört med andra spelare.
Dessutom fungerar PokerLens som en turneringsklocka där man ser tider, blinds nivåer mm.
Slutligen har vi även sett dagliga sammanställningar på den nya media sajten www.svenskpoker.com.
Svepof har också haft en livepodd på plats där man under tre tillfällen pratat om SM, haft inbjudna gäster och även streamat finalbordet med den kompetenta Mille som kommentator.
Kan det göras bättre?
Ja, det kan det alltid – en utvärdering av kommunikationen från SM behöver göras. Har folket där hemma hittat till kanalerna? Har man förstått PokerLens och dess kapacitet? Behöver man ändå fylla på med traditionell liverapportering?
Detta är olika frågor att ta tag i inom kort och försöka hitta bästa vägen framåt där alla kan känna sig delaktiga i ett SM – oavsett om man är hemma eller på plats.