Live-SM i poker 27 september till 2 oktober

Svenska Pokerförbundet låter meddela att man väljer att flytta Live-SM till 27 september − 02 oktober. Förbundet förklarar att man har valt att ändra datumet då flera tunga röster i pokersverige har önskat detta av olika anledningar.

Svenska Pokerförbundets säger i sitt pressmeddelande: − Pokerförbundet försöker alltid vara lyhörda för våra medlemmars och samarbetspartners åsikter och då vårt första val i april fick en del kritik har vi valt att förhandla fram ett nytt datum. Och så vitt vi kan se krockar inte det nya datumet med någon större turnering som det brukar vara mycket svenskar på. Vi förstår att detta kan innebära problem för dem som redan har bokat resa till Malta under april för att vara med på Live-SM men om dessa personer är vänliga och hör av sig till oss på följande email info@svenskapokerforbundet.se så ska vi se om vi inte kan kompensera dem på något sätt.

Information om satelliter kommer komma upp här löpande.