Ett proffs tycker till – Mats Rahmn

Svenska pokerförbundet kommer inför Online-SM om två veckor (sept 27-okt 4 i samarbete med Unibet) göra ett antal nedslag i svenska pokereliten och känna av deras tankar runt online-SM. Först ut är Mats Rahmn, med flera stora pokermeriter på listan, bland annat blev han andre svensk att ta hem ett åtråvärt WSOP-bracelet   (2006, 1500$ NLH, 2100 deltagare):

1. Det är en garanterad prissumma på en miljon till vinnaren av Pokerförbundets och Unibets online-SM main event i år. Vad tycker du om det?
Det har varit lite si och så med intresset runt SM, mycket beroende på att för många aktörer gjort anspråk på turneringen och begreppet SM vattnas ur. Med en miljon i förstapris hoppas jag att det blir ett ordentligt intresse och att titeln blir full av prestige. En seriös satsning är precis vad SM behöver.

2. Kommer du att spela online-sm på unibet i år? (om nej, varför?)
Jag ska iväg och spela en turnering över de datum som SM spelas på, så det är lite oklart vilka turneringar jag kan delta i, men jag kommer garanterat att spela en del under SM-veckan.

3. Vilka grenar tror du att du kommer spela?
Det beror som sagt på hur schemat passar in med live-turneringen jag ska spela, men jag ska försöka spela de dagarna jag är ledig, sen får vi se vilka events det innebär.

4. Vad betyder en online SM-titel för dig?
Helt ärligt så betyder den inte speciellt mycket alls just nu. Om det läggs ner lite seriöst arbete och folk börjar dra åt samma håll så kommer prestigen öka, men just nu är det vinstpengarna som det väsentliga.

5. Låter det intressant för dig att försöka bärga hem titeln Player of the year ?
Jag gillar idén med en Player of the year titel, och det kan nog få folk att spela fler events. För att ta hem den måste man nog spela alla events och det kommer inte jag kunna göra i år.

6. Vem skulle du helst vilja slå heads-up i main event?
Magnus Betnér i gammal storfom skulle vara kul att läxa upp!

Tack för dina svar Mats, och lycka till i de event i Online-SM du till slut hinner spela!
Henrik, Svenska Pokerförbundet