Hejsan!

Hur kan vi vara till nytta för dig? Det är den viktigaste frågan jag kommer att arbeta med under det här året och jag hoppas att jag kan få din hjälp.

Jag heter Ulf Engström och jag är sedan några veckor ny ordförande i Svenska Pokerförbundet, där du är, eller i alla fall nyligen varit, medlem. Jag och de andra i styrelsen har redan satt igång arbetet, men vi saknar några ingredienser för att lyckas. Vi behöver medlemmar och vi behöver veta vad medlemmarna vill att vi ska göra. Vi hoppas att ni är redo att assistera oss i bägge delarna direkt. På http://svenskapokerforbundet.se/bli-medlem/ fyller du i och betalar ditt medlemskap och dina önskemål på vad vi kan göra skickar du till medlem@svenskapokerforbundet.se

Förutom att finnas till för er medlemmar består verksamhetsplaneringen så här långt att tillsammans med Poker Event arrangera SM online och live. Självklart kommer vi att som tidigare år arrangera en frirulle med tickets för våra medlemmar, dock har vi inte detaljerna riktigt klara ännu. Det vi vet i skrivande stund är att årets SM kommer spelas på Malta 4-9 november 2015. Preliminärt spelschema finns på www.pokersm.com. Ytterligare information kommer att läggas upp, både på den sidan och på vår egen hemsida.

Vi kommer även satsa på det politiska arbetet, vilket vi ser som ett huvudsyfte med förbundet. När Apple bestämt sig för att vägra svenska användare att ladda ner pokerklienter via AppStore måste vi alla tänka till. Detta kanske inte drabbar så många, så vi kanske rycker på axlarna. Men tänk om Microsoft plötsligt går ut och säger detsamma? Tänk om vi vaknar upp en dag och bara kan spela poker mot svenska spelare på Svenska Spel? Eller om reglerna blir ännu hårdare mot hobbyspel på föreningsdrivna klubbar och tillslagen duggar tätt? Svenska Pokerförbundet har en viktig roll här och jag är beredd att jobba hårt och smart med dessa frågor. Och ju fler medlemmar vi är, desto starkare blir vår röst. Så betala inte bara din avgift, se också till att värva en vän och berätta för oss vad du vill att vi ska göra.

Lycka till vid borden
Ulf Engström

fbcard_small twittercard_small
Du gillar väl oss på Facebook?
www.facebook.com/svepof
Följ oss på Twitter!