Unibet blir exklusiv partner till Poker-SM Online 2021-2023!

Svenska Pokerförbundet har i dagarna kommit överens med Unibet som arrangör av förbundets Online-SM kommande 3 åren.
Unibet som år efter år cementerar sin ledande position på den svenska scenen ökar sitt samarbete med svensk poker ytterligare och fortsätter att arrangera SM efter förra årets nypremiär som arrangör.
Atmosfären under förhandlingarna har omhuldats av kreativitet och alla parter har varit övertygade om att SM kommer att frodas hos Unibet.
Poker Event har varit involverad i förhandlingarna och kommer att vara en konsulterande part gällande det faktiska genomförandet och strategin kring Online SM.

Några kommentarer från respektive parter, först ut Robert Svedin (PLO proffs och SM-ansvarig Svepof):
Det känns helt rätt att Online-SM arrangeras hos Unibet som har samma önskan att SM ska växa organiskt hos en aktör över ett längre tidsperspektiv.
En aktör som kan investera i SM långsiktigt.
Unibet har visat stort intresse att supporta Svepof och att se till att deltagarantalet under SM successivt ökar, vilket så klart gynnar alla parter.

Leo Wagenius, (Tournament Manager för Unibet):
Det ska bli kul och spännande att arrangera SM kommande 3 åren, ett avtal likt denna innebär att vi kan lägga upp en strategi som sträcker sig längre än ett år vilket kommer att innebära att vår satsning blir mer hållbar och kvalitativ.
Tillsammans med alla parter som drar åt samma håll kommer vi att kunna nå våra mål om ett stadigt ökande deltagarantal.

Mauritz Altikardes, (padelbollkalle):
Skönt att SM är i händerna hos en aktör som vill den svenska poker communityn väl – långsiktigt – och som inte bara vill få till en snabb utväxling på trafiken som ett SM genererar.
Det känns tryggt och dessutom är det ett bra avtal för Svepof vilket är och alltid kommer vara ett prio.

– – –

Poker-SM Online kommer att arrangeras tidigare på året med start redan i mars månad, ungefär i samma veva som Unibet Online Series närmar sig sitt slut.
Det kommer att finnas en uppsjö med satelliter, SM dedikerade och generiska sådana, där vunna tickets kan användas till alla SM events.
Eventen i sig kommer med ett högre lägsta inköp denna gång och har optimerade strukturer för att vara så spelvänliga som möjligt. Vidare sätter Unibet en garanti på varje event och precis som förra året är det helt rakefritt!!

Du kommer att hitta fullständigt schema på www.pokersm.com och du kan följa rapporteringen på www.seatopen.se.
Om du behöver registrera ett konto hos Unibet kan du göra det via denna länk och samtidigt stödja oss.

**Tänk på att spel ska vara roligt och inte ett måste. Mår du eller någon du håller dig kär dåligt över sitt spelande vill vi tipsa om www.stödlinjen.se och www.spelpaus.se .

Åldersgräns för spel är 18+.
Poker-SM Online arrangeras hos Unibet i samarbete med Svenska Pokerförbundet och Poker Event.