Lina Olofsson berättar vem hon är

Lina Olofsson 31 år, sambo och två söner på 10 respektive ett halvår.

Jag är i grunden supporttekniker och webbdesigner. Började min bana i pokervärlden på Poker Magazine 2005 där jag byggde upp deras webbinterface och skapade en nyhetskanal ut. Under tiden började jag även jobba för Martins Poker och tog hand om deras webb. Sedan hösten 2005 har jag jobbat för sajter som Poker.se (webbredaktör), 24hPoker (web content manager på marknadsavdelningen). Sedan 2007 har jag varit frilans för bland andra First Poker, PokerNews, PokerStars och Aftonbladet. Jag jobbar dessutom med grafisk design, produktion, webbdesign och programmering vid sidan av när tillfälle och tid ges. Jag har suttit i styrelser inom bridge och backgammon i nästan 15 års tid.

Sedan 2006 har jag rapporterat från turneringar i hela världen. Jag har gjort ungefär 60 EPT-turneringar, ett tiotal WPT, WSOP med fler. Alla turneringar har gett mig ett fantastiskt kontaktnät bland såväl media i hela världen som pokerspelare.

Jag föddes med en kortlek i handen i en släkt där mer eller mindre alla spelar bridge eller är engagerade inom förbundet så för mig var det ett väldigt naturligt kliv att ta en bridgelektion vid sju års ålder. Det var dock först som 13-åring som jag började satsa. Bridgen ledde till backgammon där jag involverade mig i förbundet och arbetade i nästan två år med förbundets hemsida som webbmaster. Jag började spela poker på ett så kallat bananskal när jag hörde att det fanns lätt motstånd i backgammon på Knivens Klubben. Jag gick dit en kväll och resten är historia. Mina mentorer på den tiden var Crippo Larsson och Magnus Betnér som tog mig under sina vingar och lärde mig alla knep och knåp för att vinna vid pokerbordet och jag lever numera efter devisen ”hur svårt ska det va? Den kan ju komma!” och har ett spelsätt som får en LAG-spelare att verka tight.

När jag brinner för något så går jag in för det med 100% men oftast mer på den ideella och arbetsamma biten än själva spelet. Kanske därför jag inte sitter på några SM-titlar i Bridge. Däremot blev jag ordförande för en juniorklubb vid 14 års ålder, suttit med i ett flertal styrelser och har fått två stipendiater för mitt arbete. Jag kommer att bidra i denna styrelse med mitt kontaktnät och mitt engagemang för varje enskild pokerspelares rätt att spela poker på samma villkor som bridge och schackspelare. Jag kommer även tillsammans med Rickard Pettersson att vara den som ser att vårt arbete under året kommuniceras ut till er medlemmar och även se till att ingen i styrelsen sitter utan något att göra för jag är nämligen expert på att spamma folk med mail. Finns det inte på mail har det aldrig hänt…

Glöm inte att dricksa dealern 😉