Poker-SM online dag 5.

Poker-SM online 2012 som spelas på Pokerstars spelade igår torsdag den 5:e dagen av mästerskapsevent och vi är nu inne på upploppssträckan kan man säga. Först ut igår var NLH rebuy-eventet som drog 172 spelare och där segrade Björn ”Bjoelle” Eriksson från Hultsfred. I det sena eventet, Dam-SM NLH, så kom 54 spelare till start och det var Annelie ”eilenna” Lindqvist som tog hem segern där. Två värdiga vinnare, återigen bra med folk i eventen och 11 event spelade totalt i mästerskapet, en riktigt bra torsdag helt enkelt. Och nu är det helg.

#9 NLH Rebuy shorthanded – 172 spelare
1. Bjoelle – $6 744
2. Neblano – $4 650
3. rosjon111 – $3 512
4. Mrblackaero – $2 388
5. jeppinho – $1 826
172 spelare gjorde 277 rebuys och 113 add-ons och när sista riverkortet var lagt så stog Björn ”Bjoelle” Eriksson som segrare. När ”rosjon111” åkte på tredjeplats så spelades en ganska lång och svänging HU mot ”Neblano” men Björn,  som har en helt otrolig form just nu (2:a i mörkpoker, 3:a i TNL/PLO och 1:a i TNL rebuy på 3 dagar) kunde gå segrare ur striden. Hultfreds finest har spelat poker i ca 8 år och är en person man ofta träffar på på olika turneringar runt Sverige. Han och hans vänner var bland de första att boka resa ner till Malta och Live-SM och nu ökar ju absolut chanserna att frirulla eventet. Stort grattis och vi ses på Malta.

#10 Dam-SM NLH – 54 spelare
1. eilenna – $1 355

2. Märklig – $1 602

3. Limpeda – $1 200

4. chanel237 – $540

5. Vasiria – $405

Svensk mästare bland våra damer i Sverige är Anneli ”eilenna” Lindqvist som i kamp med 53 andra tjejer tog hem segern igår. Annelie är ursprungligen från Norrland men bor nu i Gbg. Hon söker just nu jobb efter att ha hoppat av en utbildning så för tillfället spelar hon poker på heltid även om hon helst vill ha det som en sidosyssla. Annelie har tidigare i år kvalat till, och spelat, bla GSOP Salzburg och ett WSOP-event i Vegas i somras. Hon gör sig nu redo för att spela main event i helgen men vi får tyvärr inte träffa henne på Live-SM på Malta då sambon då fyller 30 och det vankas kalas. Det är ingen ursäjt, det finns kalas-ställen på Malta säger vi.

Leaderboard
I player of the series har nu Björn ”Bjoelle” Eriksson ryckt i toppen med ”Jakezesnake” på andra plats. ”Obamapoker88” som var i ledning i förrgår tappade tredjeplatsen till Christian ”R4lti” Nilsson som kom i pengarna i rebuyeventet. Men det är fortsatt tätt i toppen och vi har 12 spelare på 25 poäng eller mer.  Top 5 ser ut såhär och ni hittar regler och hela leaderboarden här:

1. Bjoelle – 54 poäng
2. Jakezesnake – 43 poäng
3. R4lti – 35 poäng
4. Obamapoker88 – 33 poäng
5. OldBowler – 31 poäng

Ytterligare info om Poker-SM Online hittar du här
Styrelseledamot Shahin Baharan skriver SM-bloggen här
Pokerstars blogg följer Poker-SM online här
Poker.se kör en liverapportering här och har en forumtråd här
Aftonbladet Poker följer SM här