Poker-SM online dag 9 – main event

Poker-SM online 2012 som spelats på Pokerstars har nyss avslutats med main event som spelat färdigt den andra dagen av spel. De 48 spelare som var kvar från dag 1 startade kl 19 på måndagen och när sista kortet låg på den virtuella duken så hade vi en ny Svensk mästare i Goran Urumovic med nickname ”KOCKAR123”. Stort grattis till titeln och otroligt stora applåder.

Tvåa blev ”Enyogo” som önskar förbli anonym och trea, och bäst placerade kvinna, var Annika Tunborg med nickname ”Meenyminy”. Stort grattis även till dem såklart.

Vi fick ett snack med Goran strax efter att han tagit hem segern. Han var märkbart skakad och full av adrenalin. Fullt förståeligt då han just blivi svensk mästare och tagit hem närmare $63 000 i prispengar. Helt ok timpenning för de $22 han investerade i kvalet till main. Nyckelpotten var absolut en pott på finalbordet när han drog ut AA med 63s. Goran spelar poker på heltid men kanske 99% live så detta var förvånande men också väldigt roligt såklart. Han hade inte bestämt sig angående Live-SM på Malta men vi hoppas vi får chansen att träffa, och hylla, honom där.

Vi har självklart tagit några korta snack med vår andra- och tredjepristagare också. Tvåa blev ”Enyogo” som var mkt nöjd med att komma två då han själv anser sin NL vara något rostig. Han satsade att komma HU mot Kocken123 då han var ganska klar 2:a och han ansåg de andra spelade passivt. Och det gick ju hem. HU var det mest standardhänder och ja, hur det slutade vet vi ju. Stort grattis till andraplatsen.

Trea, och bäst placerade kvinna, blev Annika Tunborg. Även Annika kvalade in till main event och även hon hade investerat ca $22 för att komma över inträdesbiljetten. En skön framgång för Annika som varit ganska förbannad på sitt spel, speciellt under Dam-SM. Annika, som normalt jobbar på ett äldreboende, berättar att hon spelat poker i olika former hela livet men den här typer av poker live och online de senaste 3 åren. Inte på heltid men så fort hon har möjligheten. Jag tycker det låter sunt och smart och hoppas vi får möjligheten att träffa Annika på Live-SM på Malta. Stort grattis till tredjeplatsen.

#15 Main event NLH
1. Kockar123 -$63 750
2. Enyogo – $46 870
3. Meenyminy – $35 580
4. muipo – $25 500
5. vic_xcite – $18 560
6. 198905 – $14 810
7. hampfer – $11 060
8. isbjörnen – $7 312
9. Binge_Marker – $4 050
10. CaWa11 $3 225

Ytterligare info om Poker-SM Online hittar du här
Styrelseledamot Shahin Baharan skriver SM-bloggen här
Pokerstars blogg följer Poker-SM online här
Poker.se kör en liverapportering här och har en forumtråd här
Aftonbladet Poker följer SM här

Med detta är Poker-SM online 2012 avslutat. Vi tackar alla som gjort det till en succé. Ingen nämnd ingen glömd.