Ordföranden har ordet!

Hej medlemmar och övriga intresserade!

Jag vill passa på och tacka alla spelare, railbirds, partners och mina övriga kollegor i styrelsen för vad som måste anses som ett lyckat SM. Inte bara sett till antalet spelare per respektive disciplin utan att genomförandet också gick väl och ungefär som planerat. Vi satte nivån på styrelsens närvaro rätt tidigt med representanter på plats på flygplatsen den dagen då de flesta spelarna anlände med flyg och allt emellan till vår välkomstdisk på kasinot som mer eller mindre var bemannad konstant från förmiddag till sena natten. Jag hoppas att spelarna kände sig väl omhändertagna. Vår interna rollfördelning fungerade som önskat utåt sätt och vi fick chansen att möta spelare och diskutera allt från de klassiska bad beatsen till synpunkter på förbundets verksamhet.

Jag har tidigare denna vecka skickat ett tackmail till alla partners som har varit involverade i vårt mästerskap och fått riktigt bra feedback på eventen, spelarna och styrelsens arbete. Det bådar gott för framtida mästerskap och många sajter vill redan nu diskutera nästa års live-SM. Nu var väl detta ingen överraskning för någon att vi skulle ha fler deltagare till Main Event än förra året men att spräcka 2009 års antal spelare redan det här året då förtroende för Svepof var som lägst måste anses vara en tidig julklapp.

Det var spännande att se hur enskilda onlinekvalare utan sällskap ganska snabbt kom in i nya konstellationer och att kompisgäng bildades. För mig är det vad ett sådant mästerkap handlar om, det organiska vid sidan om spelet. Många skratt och roliga ansikten är vad jag tar med mig från detta mästerskap. Pokercommunityn blir starkare och mer dynamisk vilket generar lojala medlemmar och spelare för framtida mästerskap.

Oaktat antal spelare och den massiva samlingen av positiva kommentarer vi mottagit från deltagare så är vi samtidigt självkritiska. Det finns alltid saker som kan göras bättre, saker vi tar med oss vidare till årsmötet för nästa styrelse att tänka på. Nu höjer vi ribban för nästa år. Alltid kul med utmaningar!

Ni som var på plats som har idéer och synpunkter som skiljer sig från mitt perspektiv är välkomna att maila mig på mauritza@svenskapokerforbundet.se.

Alla discipliner med deltagarantal samt prispooler finns på vår hemsida alt. facebooksida, likaså en del sköna bilder samt övrig liverapportering och intressanta länkar.

Återigen, tack till er alla som gjorde det hela till ett bra mästerskap. Hoppas ni får en härlig jul och ett bra avslut på detta år!

Mauritz Altikardes
Ordförande, Svenska Pokerförbundet