Kära vänner, svenska pokerspelare och övriga fraktioner

Jag har idag klivit av från min post som ordförande för Svenska Pokerförbundet och lämnar styrelsearbetet helt och hållet.

Det har varit en fantastisk resa som har varit kul och spännande men jag har dessvärre inte den tiden som krävs för att göra ett, enligt mig, bra jobb med förbundet och våra åtaganden samt fullfölja de visioner vi har haft som mål iom ”nystarten” 2012.
Jag påbörjar en ny tjänst inom kort och måste därför fokusera och fördela den tid som finns mellan vad det innebär att börja ett nytt jobb, det privata med fru och barn samt egna företag.

Då får, tyvärr, det ideella ta smällen. Eftersom det är ett stort ansvar gentemot så pass många så är det bättre att någon med tid tar över min roll. Vilket är självklart trist eftersom det arbete vi har lagt ner i styrelsen börjat sakteliga ge resultat. Nu fortsätter något jag varit med och initierat utan mig.

Jag har ändock fullt förtroende för de styrelsemedlemmar som fortfarande jobbar med Svepof och är väldigt glad och stolt över att ha fått äran att jobba med dessa, bägge åren.
Ett särskilt tack vill jag rikta till SuperFemman + Hogge, förra året var tufft på alla sätt och jag är glad över att ni trodde på mig och att våra visioner var de samma. Med de nya tillskotten i styrelsen i år så tror, vet, jag att framtiden för förbundet är ljus och jag önskar verkligen styrelsen all lycka med det fortsatta arbetet.

Jag kommer naturligtvis stötta och supporta styrelsen i de frågor jag kan och finnas tillgänglig på olika sätt om de så önskar.

Jag ser nu fram emot ett riktigt härligt mästerskap nere på Malta och kommer att göra allt för att kvala in via klubbar el. partnersajter till förbundet. Tänk på vilket extra värde det är i år, våra finska grannar är där samtidigt och jag tror på en festival med mycket poker och sjuka utdragningar.

Powerhugs,
Mauritz Altikardes

Vi i styrelsen vill passa på att tacka Mauritz för hans insats det senaste 1,5 året! Det är självklart en stor förlust för ett så sammansvetsat team att förlora sin ledare men vi respekterar hans beslut att sätta familj och arbete i första hand. Vi kommer att göra vårt bästa för att fortsätta arbeta mot de mål och visioner vi haft sedan 1,5 år tillbaka och fortsätta såväl det politiska arbetet som att jobba för landets pokerspelare och klubbar.

Mauritz har lovat att hjälpa oss så mycket han kan. Vi har nu bildat nya grupper inom styrelsen så att allt arbete kan fortskrida på samma sätt som innan. Björn Eriksson kommer att vara ansvarig för Live-SM på Malta, Rickard Pettersson tar över dialogen som påbörjats med Lotteriinspektionen och kommer att planera in ett nytt möte med dessa. Fredrik Götesson fortsätter att arbeta med revisionen och kraven mot tidigare styrelser. Robert Sihvonen håller i konferensen för Sveriges pokerklubbar som är tänkt äga rum om ett par månader.

Under fredagens möte valde styrelsen att välja Lina Olofsson att i fortsättningen leda styrelsens arbete som interimsordförande och tillsammans med valberedningen kommer vi att ta in en ny ledamot.

Tack för allt herr führer och lycka till på nya jobbet. Vi kommer att sakna dig!

//Styrelsen genom interrimsordförande Lina Olofsson