Grattis Peder och Bluffuffe!

Det blev ingen mindre än publikfavoriten Peder Behr som kammade hem SM-titeln i Main Event i år efter en mycket hård final på Malta. Han besegrade Patric Mattsson heads-up och kammade därmed hem den mest åtråvärda titeln man kan ha som svensk förutom förstapriset på €35 000 och den fina goodiebagen från vår huvudsponsor PokerStars som bland annat innehöll en klockan från Tag Heuer. Stort grattis Peder!

Hela resultatlistan hittar ni HÄR.

I Mörkpokern som hade 24 startande blev det ingen mindre än Stockholmsprofilen Ulf ”Bluffuffe” Delin som kammade hem segern efter ett av de mest underhållande men också tuffa finalborden i SM:s historia. Vi hade bland andra titelförsvararen från förra året Peter La Terra i finalen tillsammans med rävarna Lars Kjestrup och Per Hildebrand. Dessutom kunde vi följa stjärnskottet Carl Falk som slutade på en tredjeplats. Heads-up var det Kjestrup som hade ledningen men efter att ha missat ett drag dubblade Uffe upp och resten är historia. En check på €4 656 blev det och vi hade en mycket nöjd Uffe som firade med övriga finalbordet resten av natten.