Ett viktigt (val)år för förbundet!

Svenska Pokerförbundet står i år inför ett av de viktigaste åren sedan förbundet startades för tio år sedan. Därför känns det väldigt spännande att tillsammans med den nya styrelsen och all den spetskompetens dessa besitter att driva förbundet under denna mandatperiod.

Nya i styrelsen är Ulf Engström som fick presentera sig lite kort här för några dagar sedan. Ulf kommer att vara förbundets kassör men kommer även tack vare sin bakgrund inom både politik och ekonomi vara en stor tillgång på flera fronter. Självklart kommer Ulf att ingå i den politiska gruppen.

Apropå den politiska gruppen så har vi fått en nygammal medlem i styrelsen. Mauritz Altikardes gjorde ett fantastiskt jobb som ordförande i 1,5 år innan han tvingades kliva åt sidan förra sommaren på grund av tidsbrist. Men nu är han tillbaka och denna gång i egenskap av att driva den politiska frågan för förbundet. Detta kommer att vara hans huvudsakliga uppgift men hans erfarenheter kring turneringar kommer självklart vara till stor hjälp för styrelsens Björn Eriksson.

Detta är Björns andra mandatperiod och det var han som ensam axlade rollen som projektledare för förra årets Svenska Mästerskap på Malta. Med sin erfarenhet som onlinepokerspelare på heltid så har det varit ganska självklart att han är den som drar även i puckarna kring Online-SM.

Ny sekreterare i styrelsen är Anton Löfgren som klivit in som sekreterare och tillika ordningsman för det är som ni förstår en väldans massa papper man ska hålla koll på. För att inte tala om medlemsregistret. Ni har väl inte glömt att betala in medlemskap för 2014? Om inte så gör ni det hur lätt som helst HÄR på sidan via PayPal.

Sen har vi Robert ”Koivu” Sihvonen. I fablernas värld hade han varit den kloka ugglan. I styrelsen, där han sitter för andra året, är det just den rollen han axlar. En massa bra och kloka input och förra året var han dessutom hjärnan bakom Klubbkonferensen.

Tredje nya personen som valdes in i styrelsen i år var Magnus Nilsson men är nog mer känd som Nizze. Magnus liksom Robert kommer att bidra med sin breda kunskap. Han är VD för ett företag och sitter även som ordförande i en förening där nio företag är medlemmar. Nizze har en hel del erfarenheter från live och har spelat både SM och WSOP och kommer att vara en fantastisk sidekick till Björn när det är dags för årets SM.

Sen har vi mig. Prinsessan på ärten. Det är lite så jag känner mig bland dessa fantastiska killar. Jag heter Lina Olofsson och är er nya ordförande. Jag satt som interimsordförande sedan Mauritz klev av och detta blir min tredje mandatperiod. Jag har mina tio års erfarenhet från pokervärlden, 20 år från föreningslivet och en hel del erfarenhet av projektledning. Jag kommer att bidra med mina kontakter och vara spindeln i nätet.

Å den nya styrelsens vägnar vill jag tacka för ert förtroende! Hoppas ni är lika spända på detta år, valåret 2014, som vi är!

Läs mer om vår första kampanj #kortenpabordet där vi vill poängtera hur skev vi tycker att den svenska lagstiftningen för spel ser ut. Sprid gärna våra videos och hör av er till styrelsen om ni har några frågor.

klubbkonf

Lina Olofsson