Charity Cashgame

Pressmeddelande från PAF om Charity Cashgamet:

Parallellt med helgens pokerturnering Paf Poker Challenge i Mariehamn arrangerade det åländska spelbolaget Paf tillsammans med Svenska Pokerförbundet ett cash game inriktat på välgörenhet. Under de tre speldagar som initiativet pågick lyckades de 13 deltagande pokerprofilerna samla ihop 7 920 euro till det svenska Prostatacancerförbundet

paf_charity
Från vänster till höger: Robert Sihvonen (Ledamot Svenska Pokerförbundet), Sverige. Jimmy Jönsson, Sverige. Philip Klaesson, Sverige. Emil Patel, USA. Emil Grenemark, (Poker Live Manager, Paf), Sverige.

Paf Charity Cash Game är ett cash game som är rakefritt för deltagarna. Istället sammanräknas den sammanlagda rakesumman från allt spel och doneras av Paf till ett välgörenhetsinitiativ. Totalt 13 specialinbjudna pokerprofiler från Sverige, Finland, Estland och Åland deltog i Paf Charity Cash Game som pågick mellan den 5 och 7 juni.

“Paf Charity Cash Game överträffade våra förväntningar och många av de deltagande spelarna lovordade initiativet. Från ett pokerperspektiv var det extra kul att se svenska namn som Erik Friberg, Anton Herrmann och Jimmy Jönsson möta starkt motstånd i Taneli Salonen från Finland och Enri Orav från Estland. En extra eloge måste även riktas till amerikanen Emil “Whitelime” Patel som var vår mest långväga gäst”, säger Björn Eriksson, ledamot i Svenska Pokerförbundet som är delarrangör av Paf Charity Cash Game.

Rakesumman från årets Paf Charity Cash Game doneras till det svenska Prostatacancerförbundet för kampen mot prostatacancer. I Sverige lever sammanlagt 85 000 män med diagnosen och varje dag konstateras omkring 27 nya fall.

“Vi på Prostatacancerförbundet vill rikta ett stort tack till spelarna, Paf och Svenska Pokerförbundet. Donationen är viktig för oss och kommer att användas till forskning för bättre behandlings- och diagnosmetoder samt till opinionsbildning för kampen mot prostatacancer som är Sveriges vanligaste cancersjukdom”, säger Torsten Tullberg, förbundsdirektör på Prostatacancerförbundet.

Paf Charity Cash Game som livestreamades på Paf.com och Svenska Pokerförbundets hemsida, med hålkort, kommentatorer och intervjuer kommer att finnas tillgänligt i en nedklippt och redigerad version inom kort.

Deltagare i Paf Charity Cash Game:

Emil “Whitelime” Patel, USA
Erik “LirarErik” Friberg, Sverige