Omreglering av spelmarknaden

utredningomreglering

Den 24 september 2015 beslutade regeringen om kommittédirektiv ”Omreglering av spelmarknaden” och 29 oktober meddelades att utredare är Lotteriinspektionens generaldirektör Håkan Hallstedt. Och idag damp brevet från Regeringskansliet/Finansdepartementet ner hos Ulf Engström, ordförande i Svenska Pokerförbundet, som bekräftar att han är en av de 23 personerna som tillhör referensgruppen till utredningen. Utredningen ska vara klar den sista mars 2017.

– Det känns fantastiskt att få representera Sveriges pokerspelare i denna viktiga utredning. Utredningen kommer förmodligen leda till stora förändringar på spelmarknaden och det är vitalt att vi är med och påverkar.

I referensgruppen ingår representanter från bland annat Svenska Spel, ATG, Branchorganisationen för Onlinespel, organisationer mot spelberoende och Riksidrottsförbundet. Svenska Pokerförbundet har en viktig roll att fylla som representant för spelarna och inte för något enskilt vinstintresse.

– Vi har fått en bra hand som vi måste göra vårt yttersta för att spela korrekt.