Nytt (och gammalt) blod in i styrelsen

Som ni vet har Robert valt att kliva av som ordförande i Svenska Pokerförbundet (läs mer på svenskapokerforbundet.se/2024/05/27/information-fran-styrelsen/).

Micke, som sedan många år varit en del av styrelsen, kommer ta över rollen som ordförande.
– Tack till valberedningen och övriga styrelsen för förtroendet! Att axla ordföranderollen efter Robert, som gjort ett fantastiskt arbete, blir en stor utmaning. Lite som för Arne Slot som tar över efter Klopp i Liverpool. Men som alla vet, YNWA, har jag ett bra team runt mig!

Detta team kommer framöver bestå av de tidigare invalda Johan, Calle och Mathias samt det nya tillskottet, Christoffer ”Ostronet” Karlén.
– Jag kände mig oerhört ärad att bli tillfrågad om sekreterarrollen i Svenska Pokerförbundet! Jag har alltid brunnit för det svenska pokercommunityt och att få förtroendet att vara med och påverka svensk poker är något jag är otroligt hedrad över!

Ett stort tack till Robert för dina 6 år i styrelsen, ett ovärderligt arbete!

//Styrelsen Svenska Pokerförbundet