Rankingserie online!

NB_Logo2015_CMYK_Blue_90_55_0_0

Förbundet startar rankingserie med addat paket hos Nordicbet!

Efter besvikelsen med förra årets online SM så har förbundet beslutat att lansera en egen onlineserie för att få upp intresset för att utöva vår sport även online.

Efter lite sonderande av terrängen av vilka sajter som kunde tänkas vara intressanta, kom vår samarbetspartner Pokerevent fram med ett förslag från Nordicbet.

I ett stolt samarbete med Nordicbet startar vi redan nu på söndag, 6 mars 2016, en onlineserie där förbundsmedlemmar kan spela turnering för €11.
Turneringen kommer spelas varje söndag fram till och med den 17:e april med samma inköp (€11).

Efter varje turnering tilldelas spelarna i top 6 extrapoäng baserat på placering, samt att poäng utdelas även för deltagande.
Poäng kommer utdelas enligt följande tabell:
1                                        15 poäng
2                                       12 poäng
3                                       10 poäng
4                                         8 poäng
5                                         5 poäng
6                                         3 poäng
Deltagande                    2 poäng

Efter dessa 7 söndagar kommer följande söndag (den 24:e april) arrangeras en freeroll där vinnaren får ett Superweekendpaket från Nordicbet (Värde €1400) till deras turnering i Tallin den 4-8 maj.
Dessutom adderar Nordicbet 2 st finalsatellitbiljetter till samma superweekend värda €175 st till 2:an och 3:an i freerollfinalen.
I finalfreerollen startar spelarna med 5000 i marker + 500 marker för varje leaderboardpoäng. För att kunna spela finalfrerollen den 24:e april skall spelaren spelat minst 3 av de 7 grundeventen.

Kravet för att vinna några adderade priser är såklart ett medlemskap i Svenska pokerförbundet med 2016 års medlemsavgift betald. Betalning ska vara förbundet tillhanda senast 1 vecka efter att spelaren spelat sitt första event.

Har du inget konto på Nordicbet,signar du upp ett här: http://go.nordicbet.com/SVEPOF

Har du inte löst ditt medlemskap i förbundet för 2016 än? Du betalar in via swish här: http://svenskapokerforbundet.se/bli-medlem/via-swish/ (Kom ihåg att lämna ditt pokernick på Nordicbet i meddelandefältet på swishbetalningen).

Första turnering: Söndag den 6:e mars kl. 19:00 på Nordicbet. Du finner turneringen under ”Tournament – Special” tab.

NU KÖR VI!